4 přírodní potraviny proti depresi
Depresí trpí průměrně jedna desetina Američanů, z nichž většina užívá léky na předpis ve snaze vyléčit nemoc, kterou, jak jim bylo řečeno, zapříčinila chemická nerovnováha. Pravdou ale je, že skutečná příčina vzniku deprese je lékařům neznámá. V tomto ohledu se naučili věřit farmaceutickým společnostem, doufajíc v nejlepší. Nicméně toto řešení má své následky, včetně spousty vedlejších účinků spojených s předepisovanými léky. Naštěstí existuje několik potravin a bylinek, které mohou její příznaky zmírnit, a to za nižší cenu, z finančního i zdravotního hlediska, než léky na předpis. 1. Kurkuma Nejznámější složka kari koření, kurkuma, je spojována s obrovským množstvím zdravotních benefitů, které zahrnují i léčbu deprese. Studie deníku Phytotherapy Research prokázala, že léčba pomocí kurkumy vykazuje mnohem efektivnější výsledky než Prozac. Mezi další přínosy patří snížení rizika srdečních onemocnění, protizánětlivé účinky a regulace hladiny cukru v krvi. 2. Kakao Kakao, původem z Jižní Ameriky, získalo přezdívku „potrava bohů” a je známo pro svůj pozitivní vliv na náladu. Dokáže v mozku vyvolat tvorbu dopaminu a serotoninu, důležitých látek ovlivňujících náladu. Kromě ní, dokáže kakao zlepšit i kognitivní funkce, a tak snížit riziko vzniku symptomu známého pod názvem “mozková mlha”. 3. Vitamin D Výsledky několika studií poukazují na propojení mezi nedostatkem vitamínu D a depresí. Jen jedna z nich však prokázala, že “u osob trpících depresí a jinými psychickými nemocemi by se odhalení a následná léčba nedostatku vitamínu D mohla projevit jako jednoduchá a cenově dostupná terapie s pozitivním, dlouhodobým efektem na pacientovo celkové zdraví a kvalitu jeho života.” Jednoduše řečeno, běžte ven a nasajte trošku slunečního svitu. 4. Maca Jihoamerická superpotravina s názvem maca je známá pro svoji schopnost zredukovat pocity beznaděje provázející depresi. V ní obsažený fytoestrogen hraje velkou roli při vyrovnávání hormonálních hladin. Maca je známá také tím, že tělu dodává energii, a tak bojuje s letargií a nedostatkem energie, které patří mezi další příznaky deprese. Mnoho lidí depresi vnímá jako normální emocionální reakcí na situační události. Řádná strava, pravidelný pohyb a meditace vám mohou pomoci regulovat tyto symptomy a napomoci vám srovnat se s událostmi ve vašem životě.

Zdroj

Čtěte více na http://www.radostnezpravy.cz/4-prirodni-potraviny-proti-depresi/

 

FacebookTwitterGoogle+